Tuesday 1 March 2011

Rahsia Cinta Segi Tiga Muhammad

Harga: RM 12.90 / RM 14.90
ISBN-13: 978-967-5564-07-9
Tarikh Terbit: 6 Dec 2010
Jumlah Muka Surat : 120
Penerbit: PTS Millennia Sdn Bhd
Rahsia Cinta Segi Tiga Muhammad menjadi buku pilihan terbaik bagi mereka yang ingin mengenali Rasulullah secara mendalam.
Buku yang diterbitkan oleh PTS Millenia ini membawa pembaca menelusuri sejarah dan aspek kepimpinan Nabi Muhammad daripada aspek keteguhan, keberanian dan kehebatannya dalam memperjuangkan Islam.
Menurut Editor Perolehan PTS Millenia, Tuan Syarafuddin Sulaiman, buku ini memaparkan contoh-contoh sifat dan keperibadian Rasulullah dengan jelas dan mudah difahami pembaca.
"Contoh teladan ini dapat diamalkan terus oleh pembaca tanpa ada rasa jauh daripada Rasulullah." jelas Tuan Syarafuddin.
Bagi beliau, buku ini lebih mudah difahami kerana ayatnya yang ringkas dan isinya yang mudah dihadam oleh semua golongan pembaca.
Buku yang habis dalam tempoh seminggu selepas dicetak ini menjadi pelengkap kepada mereka yang ingin mengenali keperibadian Rasulullah secara menyeluruh.
"Melalui buku ini kita dibawa mengenali Rasulullah daripada kata-katanya. Kita dibawa mengenali Rasulullah daripada ahli keluarganya yang mulia. Kita dibawa mengenali Rasulullah daripada sahabat-sahabat yang mencintai dan dicintai Rasulullah." jelas beliau lanjut.

No comments:

Post a Comment